Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Tiden rusar på

på 7 juni, 2014

Ja vad ska man säga. Tiden skenar iväg. Nu är det bara 7 dagar kvar tills vi flyttar. Vi har packat det mesta av det som ska med. Nu i helgen ska resten av det som inte ska vara kvar i köket packas ner.
Vad har då skett sista dagarna? Jo, vardagsrummet har blivit två rum. Eller ja, de är inte klara ännu men stommen finns där. De två översta bilderna visar rummet närmast köket. Och de två nedersta bilderna visar rummet med balkongen. Det är där vi sover nu. 🙂

Bild

Kul med sånt här men jag har ingalunda gjort detta själv. Jag har en fantastiskt duktig vän som hjälper mig. Utan honom hade inte mycket hänt här.
Och så nationaldagen. Hur kan man bättre fira den än att ha barnkalas för Jon och 12 av hans klasskamrater. Tack å lov fick jag hjälp av Andrea annars hade jag aldrig orkat eller klarat det.
5 kamp hade vi fast det blev bara 4 kamp då tiden rann iväg. 🙂
Sista grenen vi hade var att mumifiera en i laget. Jon var mumien i sitt lag. Så här såg han ut.

Bild
BildBild

Jon var iaf nöjd och efter städning av lokalen så var det bara att snabbt packa för en helg hos pappa i Göteborg. När jag var hemma igen efter ett snabbt stopp i affären, där jag mötte Andrea, för att köpa lite gott för kvällen så har Andrea och jag slappat hela kvällen. Så här såg vi ut när vi låg å flamsade med fotografering 😉

Bild

Ett inslag som kommer att finnas i bloggen är Dagens Andrea. I onsdags kväll när vi åt middag säger hon: Ät inte med mat i munnen. Vi andra skrattade galet mycket efter den kommentaren. Hon kunde inte låta bli hon heller 😉
Och i torsdags säger hon när vi köper Marabous nya cookies, apropå att jag frågar  vad som skiljer dom från de andra dom lanserat tidigare. Jo mamma, dom är som dom stora, fast mindre. Hihi… Älskar dig gumman :*

Nä, dags att försöka sova lite så man orkar röja och packa lite till imorgon (eller idag)

Kram
Mamma Lotta

 

Kommentera

