Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Eget fröknäckebröd

på 4 september, 2014

Igår kväll roade jag mig med att göra eget fröknäckebröd efter ett recept på Lifezone.
Men såklart gjorde jag inte exakt som det stod i receptet 🙂

Så här gjorde jag.

Ingredienser
200g solrosfrön
50g linfrö
50g sesamfrön
4 msk fiberhusk
1 tsk salt
5 dl vatten

Gör så här:
1. Blanda alla ingredienserna och låt stå i 10 min för att svälla. 
2. Bred ut på 2 plåtar klädda med bakplåtspapper.
3. Grädda i ugn i ca 2 timmar i 175 grader. Håll koll på knäcket så det inte bränns!

Foto 2014-09-04 07 33 12
Så här såg det ut med smör och ost på nu till frukost!

Ha en bra dag!

//Lotta

Kommentera

