Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Fullbokad helg

på 7 september, 2014

Helgen har varit bokad med en massa. 
Igår, lördags, så åkte jag och Jon till Skövde för att rensa ut ytterligare lite. Jag konstaterade ännu en gång att den organisation jag hade tänkt skänka grejer till inte tar emot grejer på lördagar, när jag är i stan. Jag har liksom ingen möjlighet att åka upp mitt i veckan. Trist men jag får leta alternativ. Det är mycket kläder, gosedjur osv som ska bort. Skor också.
Blir till att kontakta Gengåvan i Skövde och kolla om om kan hämta en lördag när jag är på plats 🙂

Nåja. Vi lastade bilen med det som fick plats. Viktigast (för mig iaf) var mina böcker! Jag har inte haft dom framme sen vi lämnade Olofstorp för dryga 3 år sen. Men nu finns dom på plats i min hylla! Wiiii 🙂

2014-09-06 21.07.34
Jag fick även med mig ett gäng andra hyllor som kommer att komma väl till pass när barnen får sina respektive rum.

Det som nu finns kvar i lägenheten är uppdelat i ett par kategorier. Skänkes, som jag nämnt redan, säljes (jag ska vara med på en loppis i Sävedalen utanför Gbg i slutet av månaden och tänkte sälja lite grejer då), slängas samt behålla (cyklar och sånt).

På vägen hem från Skövde passade vi på att hälsa på vänner i Vara. S & J hade dock besök så vi blev inte långvariga.

Istället passade vi på att plocka lite svamp. Några Karl-Johanssvampar blev det 🙂

2014-09-06 23.02.35
Karl-Johanssvampar
2014-09-06 19.06.57
Inte säker på vad det är men läcker är den 🙂
2014-09-06 19.06.24
Röd flugsvamp är också läckra 🙂
2014-09-06 18.59.40
Jon vandrar och letar efter svamp
2014-09-06 18.50.52
Det finns ju inte bara svamp i skogen. Även myror, de stackarna 😉

2014-09-06 18.46.38
Jag har inte den blekaste aning om vad detta är… men coola.

Idag, söndag, har det varit matchdag för Jon och hans fotbollslag SSK. 10 minuter innan vi skulle åka messar den enda ”gamla” ordinarie tränaren och säger att han inte kan komma. Suckade rätt rejält då jag ALDRIG varit med på en match på det viset och dessutom är helt ny som tränare för grabbarna.
Nåja, det var ju bara att göra :p
Så med 9 grabbar så drog det igång. Dom spelade kanonbra! jag var riktigt stolt faktiskt. Och fick beröm mellan matcherna att dom förändrats så, aldrig spelat så bra osv. Yeah. 
Dom förlorade tyvärr men istället för att förlora med målskillnad på 13 resp 17 mål så blev det bara 7 resp 10 mål som skiljde idag. DET är en vinst i sig vilket jag pratat mycket med grabbarna om. Min målsättning har förutom själva spelet varit att få dom att tagga upp sig som lag… lagkänslan helt enkelt. 

Vi åkte via Tjörn och Stenungsund hem, istället för färjan. Vi måste ju variera oss 🙂
Väl hemma var det läge att fixa mat. Lax, ris, hollandaisesås och cocktailtomater blev det. Jättemumsigt 🙂

2014-09-07 18.46.19
Kvällens middag. Mums

Efter maten började jag flytta över Jon till hans nya rum… äntligen börjar det röra på sig. Och nästa helg (senast) får Andrea flytta in i sitt! Då kan vi äntligen börja känna att vi är på plats på riktigt. Skön känsla. Samtidigt så får jag erkänna att man kommer att sakna att ha barnen nära… men det är väl som så mycket annat en del i processen att dom rackarna växer upp.

Nu dags att få ”de små liven” i säng.

Ha de gott!

Kram
Lotta

Kommentera

