Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Dagens vägning, PL, val mm

på 15 september, 2014

Måndag igen. Helgen har varit bra. Scrapmaran i Hjo i lördags var jätterolig. Först och främst var det roligt att träffa en ny vän som jag upptäckte att jag hade mycket gemensamt med. H och jag samåkte till Hjo från Trollhättan där vi möttes upp. Vi är PL:are/scrappare, GBP:ade, utbrända, mammor och säkert en massa mer 🙂 Många skratt blev det 😀

Resultatet av vad jag skapat får du kika på i min nya pysselblogg. Den hittar du här: skapatavlowi.wordpress.com

Under dagen hade jag bestämt mig för att avvika från min LCHF diet genom att släppa allt fritt över dagen. Det blev för mycket bröd kan jag konstatera.

Vi var hemma sent men jag var iaf hemma strax innan midnatt så inte alltför jobbigt. Mycket som snurrade i skallen dock när man väl landat hemma 🙂

Och så igår var det tillbaka till LCHF igen. Jisses vad min mage ogillade bröd och andra kolhydrater som det blev för mycket av på lördagen. Men som sagt… åter till rätt spår igen igår.
Brunchen bestod av äggröra och bacon samt avokado, crème fraîche, purjolök och svart rom.
2014-09-14 12.45.37

Igår var det fotbollsträning för Jon (som Andrea och jag inte behövde hålla i) men som nog ingen undgått att uppmärksamma så var det ävenvaldag igår. Förvånas varje gång av att såpass många inte orkar ta sig iväg för att rösta för det ÄR lathet.

Jag var iaf iväg!
2014-09-14 16.54.07

Valresultatet var ju inte direkt upplyftande heller men det har ju de flesta redan sett och haft åsikt om också så det tänker jag inte fortsätta att debatera här i bloggen.

Efter röstandet var Andrea och jag iväg och handlade lite innan vi hämtade Jon på hans fotbollsträning. A-laget spelade match samtidigt så när träningen var slut hejade vi på dom i slutminuterna 🙂 De vann med 4-3.

Lite god mat på kvällen innan det var dags för lite sömn 🙂
Kotlett, beasås och lite grönsaker blev det då vi alltid har ont om tid att fixa mat på när det är träningsdagar.
2014-09-14 19.48.43

Och idag var det då äntligen vägningsdag igen. Tjuvvägde mig igår efter alla kolhydrater och jag var INTE nöjd alls… så var lite nervös idag. Men faktiskt så återställer kroppen rätt snabbt. Vägningen idag visade 106,7 kg dvs total nedgång på 4,5 kg.
Det kändes vääääldigt skönt att vikten var på rätt väg igen alltså neråt! Det är bara att kämpa på!

Nu ska jag blogga om mina skapelser i helgen.

Kram
Lotta

Kommentera

