Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Veckan som gått och eländiga kolhydrater

på 23 september, 2014

Ja då vart det tisdag igen. Tiden bara rusar på.

Förra veckan kom Andrea och jag ÄNTLIGEN iväg till gymmet. Nya maskiner och otränad igen. Men vi gjorde det. Dock insåg jag att mina kunskaper på dessa maskiner har sina brister. Så vi har anmält oss till en introduktion nu på torsdag (hur jag nu ska få ihop den dagen Haha) Nåja, skönt var det iaf och man blir mer peppad att träna mer.

Tisdag och torsdag var det träning som vanligt med Jon och hans lagkamrater. Vi kör på rätt hårt nu för vi vill ju gärna se resultat på matcherna på söndag.

Det var sen detta med eländiga kolhydrater. Vi har ju sagt från början att fredag och lördagar så kör vi inte LCHF… eller vi tillåter oss mer kolhydrater iaf. Men efter helgen som gått så har jag bestämt mig för att det inte är värt det. Dels märks det TYDLIGT på vågen men magen mår inte det minsta bra av detta. Visst stirrar man sig blind på detta med vikten på vågen, men har börjat inse mer och mer att hur jag mår i kroppen är minst lika viktigt. Så det blir liberalare LCHF men inte potatis eller bröd som får mig att må riktigt dåligt och dumpar direkt 😦

Söndagen kom också. Och med det match för SSK och våra 02-05:or :O
I första matchen mötte vi LSK/Grohed 2 och vi förlorade med 8-1 (bara 7 måls skillnad = framgång för laget). Andra matchen var mot Halvorstad (som vi vet har 3 lag att ställa upp med) och trots en kille som var stor så förlorade vi ”bara” med 10-2. (alltså bara 8 måls skillnad). Jon satte ett av målen och han var såååå stolt. Läckert var det. Att killarna dessutom gjorde 2 mål på en match var också en seger för laget!
Ja jag letar alla sätt att peppa grabbarna och då får man mäta även de små framgångarna 😉

Här är Jon ”in action” under matchen.

Jons skott

Resten av söndagen och även igår, måndag, ägnade jag mig åt att städa igenom mitt rum. Ja det är ju MITT nu då barnen äntligen fått sina rum *haha*
Rensar ut mer och får städat… skönt 🙂

Nä dags att börja förbereda kvällens middag.

Kram
Lotta

Kommentera

