Familjen AnJoLo:s blogg

Om Andrea, Jon och Lotta

Jobb, bakning mm

på 14 november, 2014

Jamen då vart det fredag igen.

Hunden Carmen har stått i centrum de senaste dagarna. Första bilden kallar vi Prinsessan på stjärten… haha… hon gillar att ligga mjukt helt klart.

2014-11-13 20.04.00

Bild 2 visar samma tema fast på magen.

2014-11-14 21.03.48

Bild 3 visar att även Jon duger som myskompis 🙂
2014-11-14 21.42.17

Igår hade jag samtal med min kontakt på Trygghetsrådet. Det var ett skönt och avslappnat samtal med fokus på att nystarta och göra lite annorlunda i mitt jobbsökande.
När jag sen la på så kollade jag mailen och där låg ett mail från en kvinna på Poolia. Hon frågade om jag var intresserad av ett specifikt jobb… vilket jag såklart är… Ringde upp henne direkt och vips var det bokat en intervju. 😉
Tjänsten är väldigt lik den tjänsten jag hade när jag jobbade på SCA innan vi flyttade från Göteborg.

Nåja… idag var jag iväg på intervjun och faktiskt tror jag att jag har god chans! Hoppas verkligen att det kan gå vägen… tycker att det är min tur nu! Så snäll håll tummar å tår för mig #hopp #jobb #mintur

Idag har jag roat mig med att baka för första gången på länge. Det blev en fransk chokladtårta med vaniljkräm och chokladganache. Inspiration från bästa Stina som är vår bagare i ”familjen”.
2014-11-14 21.15.41

Det blev ju äggvitor över så passade på att baka maränger för första gången i livet. 🙂 Kul och min duktiga dotter tyckte tom att dom blev fina 😀 #extranöjd

Receptet på tårtan hittar du här.

Nu dags att kika på avslutningen på kvällens Idol program.

Kram
Lotta

Kommentera

